Účinná zbraň proti bolesti a neistote: Sebavedomie a odolnosť voči fyzickým zraneniam na počkanie!

07.04.2017 | Diskusia

Vystri sa“, hovorievala pani učiteľka v škole spolužiakom, ktorí chodili zhrbení. A to ani netušila ako veľmi to pomáha. Ak totiž začnete svoje svaly používať a celé telo vystriete, hrudník budete plniť plným dychom a zmeníte vašu polohu zo “slabej“ do “silnej“, hneď sa budete cítiť lepšie.


A to nielen na tele ale aj na duši. Môže za to zmena hladiny hormónov. Ak telo naladíte do pozíce „som silná/ý“, zníži sa hladina kortizolu – hlavného stresového hormónu a zvýši hladina testosterónu, ktorý má analgetický účinok. Budete sa cítiť silnejší a schopnejší odolávať fyzickým alebo emocionálnym zraneniam.

Zahrajte si pozíciu víťaza!

Ak si teda nabudúce narazíte koleno a budete od bolesti vidieť hviezdičky, nezostaňte skrčení. Skúste sa nadýchnuť, vystrieť telo a zahrať si pozíciu víťaza, ktorý práve vyhral dôležitú súťaž.

Ak sa vám to zdá príliš náročné, tu je niekoľko pozícií, ktoré pomôžu:

  • Postavte sa vzpriamene s vystretou hlavou, ktorá je v jednej línii s vašimi plecami, bokmi a členkami.
  • Na sedenie používajte stoličku s opierkami na ruky, uložte na ne svoje predlaktia, aby sa váš hrudník mohol otvoriť a signalizovať istotu vám aj vášmu okoliu.
  • Či sedíte alebo stojíte, uvoľnite svoje ruky, aby boli pripravené robiť výrazné gestá.

Skúste sa proti bolesti a neistote vyzbrojiť aj takto mechanicky.

Čítajte tiež: Zaužívané pravidlo neplatí: Vypočítajte si, kedy ísť spať, aby ste vstali svieži!

07.04.2017  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: Dr. Igor Bukovský, Ambulancia klinickej výživy

Ďalšie články

Diskusia