Zrýchlite metabolizmus na plné obrátky a schudnite: Za pár dní, prvé výsledky!

24.05.2018

Denný jedálniček väčšiny Slovákov pozostáva z troch základných zložiek – sacharidov, tukov a bielkovín, resp. proteínov. Práve bielkoviny sú podľa odborníkov kľúčové, nakoľko ich správnou konzumáciou je možné dosiahnuť nielen redukciu váhy, ale tiež ozdraviť svoje telo. Niekoľko jednoduchých pravidiel dokáže už za pár dní priniesť prvé výsledky.


Tajomstvom proteínových diét je nižší glykemický index bielkovín. Vďaka nemu nebudete mať chuť na sladké, ale hlavne, pocit nasýtenia vám vydrží omnoho dlhšie. Ak totiž konzumujete stravu bohatú na bielkoviny, dochádza u vás k vylučovaniu hormónu zo sliznice čriev, čo má vplyv práve na pocit sýtosti.

Čítajte tiež: Máte biele škvrnky na nechtoch? Lekárka prezradila, čo znamenajú

Proteíny tiež stimulujú vylučovanie inzulínu z buniek pankreasu, čím sa reguluje hladina glukózy v krvi. Cítite sa tak nielen sýtejší, ale jete menej a máte nižšiu tendenciu sa prejedať. Váš metabolizmus začne dokonca pracovať dvojnásobne rýchlejšie!

Ako by mal vyzerať jedálniček?

Prechodom na bielkovinovú diétu navyše docielite, že všetku energiu, ktorú vaše telo potrebuje, získa žiaducim spaľovaním tukov, keďže mu chýbajú sacharidy. Podstatou takejto diéty je totiž obmedzenie, resp. vylúčenie sacharidov z vášho jedálnička. V praxi to znamená, že vynecháte pečivo, prílohy ako sú cestoviny, ryža či zemiaky a výrobky, ktoré obsahujú veľké množstvo cukru.

Do vášho jedálnička by ste ako náhradu sacharidov mali zaradiť nasledujúce potraviny:

  • Chudé mäso, teda hydina, hovädzina či ryby
  • Strukoviny, ideálne hrach, sója, fazuľa či šošovica
  • Zelenina a ovocie všetkého druhu
  • Syry, tvarohy, cottage cheese, mlieko a iné mliečne výrobky
  • Vajcia

Výhodou proteínovej diéty je, že sa nemusíte vzdať jedla ani po šiestej hodine večer a nemusíte ani hladovať. Práve naopak, bielkovín si môžete dopriať, koľko chcete. Navyše, takto upravená strava nie je vôbec finančne náročná a zahŕňa dostatok potravín na to, aby ste nemali pocit jednotvárnosti.

Pravidlá stravovania

Aby ste čo najrýchlejšie dosiahli čo najlepší výsledok, dodržiavajte nasledujúce jednoduché pravidlá:

  • Jedzte pravidelne, ideálne päť až šesťkrát denne
  • Nezabúdajte na pitný režim, pite však radšej vodu , prípadne čaj nie sladené nápoje
  • Vyhýbajte sa alkoholu
  • Chuť na sladké uspokojte ovocím alebo kvalitnou čokoládou s vysokým obsahom kakaa
  • Snažte sa dosiahnuť, aby súčasťou každého jedla bola zelenina

Čo ak máte chuť na snack?

Pokiaľ si proteínovú diétu doplníte o správny pohyb, bude ešte efektívnejšia. Na slovenskom trhu sa, našťastie, nájdu aj o proteíny obohatené produkty, ktoré sú určené napríklad tým, ktorí nemajú čas variť si každý deň alebo ich mimo domu pochytil nástojčivý hlad. Ochutené tvarohy, jogurty, mliečne drinky, cottage cheese so semiačkami z tekvice, slnečnice a goji či dokonca mlieko so zvýšeným obsahom proteínov sú ideálnou voľbou, a to aj keď máte neodolateľnú chuť na malý snack alebo pocit prázdneho žalúdka po športe.

Fotogaléria


Tagy:
váha zdravie chudnutie hmotnosť bielkoviny metabolizmus proteíny

24.05.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: red, Tlačová správa

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia