Najlepší čas na pitie alkoholu: Takto vaša postava nebude už trpieť!

01.05.2017 | Diskusia

Chudnutie a alkohol? Ide to spolu dohromady? Večne prepieraná a kontroverzná téma. Jedny tvrdia, že jeden až dva poháriky váhu neovplyvnia, iní sú zástancami teórie, že alkohol musí byť pri chudnutí absolútne tabu.

Aj samotné výskumy sa v názoroch líšia. V roku 2011 bola publikovaná 13- ročná štúdia, ktorej sa zúčastnilo viac ako 7 900 žien, ktoré mali zdravé BMI na začiatku experimentu. Vedci zistili, že účastníčky, ktoré konzumovali jeden až dva alkoholické nápoje denne, znížili v priebehu štúdie svoju hmotnosť v porovnaní s osobami, ktoré nepili. Ďalší výskum, ktorého sa zúčastnilo viac ako 45 800 dospelých ukázal, že tí, ktorí konzumovali menej nápojov naraz, ale pili viac dní do roka boli chudší, ako tí, ktorí vypili viac alkoholu naraz, ale pili menej dní v roku. Tak kde je pravda?

Súčasné výskumy naznačujú, že alkohol nie je hlavným rizikovým faktorom pre prírastok telesnej hmotnosti, hoci sa to u pár jedincov môže stať. Ak nie ste abstinent, pijete alkohol a bojíte sa, že po párty bude ručička váhy ukazovať viac kíl, mali by ste sa držať týchto rád. V prvom rade platí pravidlo, všetko s mierou a netýka sa to len počtu vypitých pohárikov, ale aj skonzumovaného jedla. Dávajte pozor na to, čo zjete a vypijete. Alkohol je návykový a vo veľkých dávkach nebezpečný pre vaše telesné aj duševné zdravie.

Toto sú štyri spôsoby ako si dopriať a nepribrať:

Na párty jedzte radšej zeleninu  a vegetariánske jedlo

Pravda je taká, že väčšina z nás keď je v spoločnosti, má sklon jesť aj piť viac ako obvykle. Ak idete na párty, ponúknite sa radšej vegetariánskym jedlom, alebo si naložte len zeleninu. Dajte prednosť zdravým snackom, od misy s čipsami sa vzdiaľte čo najďalej. Ak sa stretnete s priateľmi v reštaurácií, vyberte si z menu niečo zdravé, nemeňte objednávku a vyhnite sa ochutnávaniu od kamarátov.


Po tomto budete chodiť k zubárovi menej: Recept na úžasnú ústnu vodu, ktorá vás dostane svojimi účinkami!


Pite keď jete

Samozrejme, je dôležité, aby ste si dávali pozor nato, čo zjete, keď pijete alkohol. Samotné pitie znamená kalórie navyše, takže by ste jesť nemali vôbec. Ak už pijete, robte tak počas jedla. Požívanie alkoholu medzi chodmi môže spustiť hladové signály, ktoré sa vyšlú do mozgu a potom zjete viac, než skutočne potrebujete. Alkohol v skutočnosti nespôsobuje zvýšenú chuť do jedla, ale znižuje schopnosť sebakontroly. Dá sa povedať, že človek pod vplyvom alkoholu ťažko odoláva vôňam a chuti.

Počítajte, koľko vypijete

Každý nápoj má inú kalorickú hodnotu. Teda naozaj záleží na tom, koľko toho vypijete. Pohár vína má síce menej kalórií ako miešané nápoje, ktoré okrem alkoholu obsahujú aj iné kalorické prísady, no keď stiahnete celú fľašku, okrem toho, že vám bude na druhý deň zle, je možné, že aj priberiete. Ak chcete mať prehľad, koľko toho vypijete, používajte doma odmerky a koktailové súpravy s mierkou. Ak ste mimo domova, objednajte si alkohol vo fľaši. Na etikete si tak prečítate zloženie a obsah alkoholu.

Dajte prednosť partii, čo menej pije

Príliš veľa alkoholu na jednom posedení, či párty (u žien je to viac ako tri nápoje)  nielenže môže ohroziť vaše zdravie, ale zvýši aj váš denný kalorický príjem. Ak ste v spoločnosti, kde sa veľa pije a vy neviete povedať vie, radšej sa staňte dobrovoľným šoférom. Tak sa vás nikto nebude pokúšať prehovoriť na ďalší a ďalší pohárik. Najviac by však pomohlo, stretávať sa s priateľmi, ktorí pijú málo. Viaceré štúdie ukázali, že najmä ženy kopírujú stravovacie návyky svojich priateľov, takže ak sa obklopíte takými, čo pijú menej, tento zvyk si osvojíte aj vy.

Čítajte tiež: Uvarte si najzdravší čaj: Nezáleží na výbere, dôležitejšie je toto!

01.05.2017  |  Text: pp   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: prevention.com

Ďalšie články

Diskusia