Vaša povaha rozhodne o zhodených kilách: Najlepšia diéta podľa typu osobnosti!

14.05.2018

Jedna univerzálna diéta pre všetkých neexistuje. Každému vyhovuje niečo iné a hlavne, každý má iný telo, metabolizmus a celkovo spaľovanie tukov. Zistilo sa však aj to, že účinná môže byť tá diéta, ktorá je priamo určená pre váš typ osobnosti!

"Hovorím ľuďom, aby každý dodržiaval tú svoju diétu. Mnohí sa však porovnávajú s inými a keď náhodou zistia, že u nich funguje určitá diéta, pustia sa do toho," hovorí Susan Albers, PhD, autorka knihy  50 spôsobov, ako upokojiť seba bez jedla.

Nepredpokladajte, že to, čo fungovalo u vašej sestry či kolegyni, bude automaticky dobé pre vás. Radšej si zvoľte diétny plán, ktorý najlepšie zodpovedá vašej osobnosti a životnému štýlu. Pozrite sa, či sa spoznávate v jednom z týchto typov osobností a či by vám sadla diéta!

Čítajte tiež: Infarkt zo syra? Šokujúci nález nebezpečných látok v obľúbenej pochúťke!

Žijete minulosťou

Ak ste typ človeka, ktorý trávi veľa času spomienkami na minulosť, mohlo by vás to naviesť na zlyhanie diéty. O každom pokuse o zhodenie kíl totiž premýšľate rovnako. Myslíte na to, ako ste kedysi diétu vyskúšali a neuspeli ste. Preto teraz očakávate to isté. Spomeňte si skôr na časy, kedy ste boli úspešní, čo sa týka stravovania. Spomínajte pokojne na časy minulé, no sústreďte sa na pozitívne veci. Ak viete, že raňajky bohaté na bielkoviny kontrolujú váš hlad až do obeda a vy tento návyk nedodržiavate kvôli zaneprázdnenosti, dajte sa znova na to. Prineste zdravé raňajky späť do vášho života. Tlačí vás čas? Môžete si raz za čas objednať jedlo zo spoločnosti, ktorá pripravuje zdravé jedlá. Vyskúšajte krabičkovú diétu, ktorá sa už u mnohých osvedčila a výsledkom sú zhodené kilá.

Máte tendenciu analyzovať

Tento typ povahy - niekto je nadmerne analytický a rozoberá do detailov každú vec - má tendenciu vytvárať nerealistické očakávania. A to robí väčšina žien, ktoré chudnú, podľa CSIRO, Austrálskej výskumnej organizácie. Pre tento typ osobnosti podľa US News & World Reports je skvelý osvedčený plán, ako je tzv. Weight Watchers. Spočíva v tom, že jednotlivým aktivitám a potravinám sú pridelené body na základe nutričných hodnôt jednotlivých potravín. Vyššie množstvo nasýtených tukov a cukrov zvyšuje hodnotu potraviny a naopak vyššia hodnota bielkovín bodovú hodnotu znižuje. Taktiež jedným z princípov diéty je podpora ľudí, ktorí pomocou diéty už schudli.

Nasledujete pravidlá

Žijete podľa pravidiel a robíte v živote to, čo sa jednoducho má? Máte všetko v živote rozpracované do štruktúrovaných plánov? Podľa Vicki Shanta Retelni, RDN, existuje množstvo komerčných diét, ktoré ponúkajú druh štruktúrovaného stravovania. Príkladom je Flat Belly Diet, ktorá je zameraná na konzumáciu tukov. Nie však hociakých. Stredobodom pozornosti sú mononenasýtené tuky, ktoré získate z olivového oleja, orechov a iných rastlinných potravín.

Máte radi spoločnosť

Jedlá, zabalené vopred do krabičiek, nie sú dobré pre extrovertov, ktorí sú flexibilní a stále niekam lietajú. Nechcete jesť sami, ale najlepšie s priateľmi a s rodinou. Zároveň sa nechcete nechať ovplyvniť ostatnými. Za to, že priatelia si dajú kalorickejšie jedlo ešte neznamená, že sa to týka aj vás. Dôležité je naučiť sa povedať NIE! Dajte si trochu sladkého, čo majú aj oni na tanieri, no nezabúdajte na šalát. Volumetrickiá diéta, ktorá kladie dôraz na väčšie množstvo jedla, ktoré vás zasýti na dlhšiu dobu, vám pomôže získať vedomosti, ktoré potrebujete na to, aby ste spravili svoje zdravé voľby. Volumetrika zohľadňuje denzitu, teda hustotu potravín. Každá potravina má svoju hustotu a z nej vypláva energetická hodnota. Patria sem aj napr. nízkokalorické potraviny, keďže ich môžeme zjesť o niečo viac.

Porušujete pravidlá

Nemáte radi, ak vám niekto hovorí do stravovania? Ak vám niekto rozkazuje, čo a kedy jesť? Pomohla by vám tzv. Mindful diet, čo v podstate nie je diéta, len žiada, aby sa vaše telo a hlad upokojili a spomalili pri konzumácii a vychutnávali si každý jeden kúsok jedla. Príjemný je fakt, že toto stravovanie nezakazuje určité potraviny, vrátane cukru. Hovorí len o množstve. Tento prístup mnohým vyhovuje.

Ste emotívny

Prejedanie sa nie je vždy výsledkom našich emócií. Hoci mnohí ľudia pripisujú epizódy prejedania svojmu smútku, výskum v časopise Appetite ukazuje, že tento spôsob myslenia nás môže predurčiť k správaniu. Ak chcete nájsť útechu v jedle, dajte si pauzu a zamestnajte sa niečom  iným, kým siahnete po občerstvení. Uvedomte si, prečo chcete jesť. Nie sú pre vás dobré prísne diéty, ktoré vylučujú celé skupiny potravín alebo nejaké obľúbené jedlá. To len ešte viac zvýši vašu túžbu po jedle. Emocionálni jedáci môžu zvážiť stredomorskú stravu, ktorá nie je diétou ako skôr životným štýlom - spôsob stravovania, ktorý vám ponúka výživu bez deprivácie.

Fotogaléria

14.05.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia