Aký vplyv má každodenné váženie na chudnutie? Z tohto zistenia padnete na zadok!

26.03.2017 | Diskusia

Odborníci na zdravú výživu aj fitnes tréneri každodenné váženie neodporúčajú. Tvrdia, že zamerať sa pri chudnutí len na čísla na váhe môže viesť k depresiám či dokonca poruchám príjmu potravy.

Výskumníci z britskej univerzity však zistili, že práve vďaka každodennému váženiu môžete, naopak, zhodiť ešte oveľa viac kíl. Za všetkým je totiž psychika!

Podľa magazínu AuthorityNutrition.com. sa v Británii práve v tomto momente snaží schudnúť 24 percent mužov a 38 percent žien. Štatistika na Slovensku by zrejme nedopadla inak. Každý má raz za čas pocit, že potrebuje trochu zhodiť. Začneme sa inak stravovať, viac športovať a očakávate prvé výsledky. Mnohí z nás sa začnú pravidelné vážiť a merať. Chceme presne vedieť, koľko sa nám tento mesiac podarilo schudnúť a beda nám, ak sa ručička na váhe nepohne smerom dole!

Čo sa stane, ak sa začnete vážiť každý deň?

1. Váha ukáže úplne iné číslo, než aké ste čakali

Ak sa prvýkrát po rokoch postavíte na váhu, môže to byť pre vás trochu deprimujúci zážitok. Možno očakávate, že váha ukáže oveľa lichotivejšie číslo, a budete sklamaní, alebo, naopak, budete v skutočnosti ľahší, než ste si mysleli, sebavedomie vystúpi do výšin. Tak či tak, pripravte sa na to, že váš číslo na váhe môže poriadne prekvapiť.

2. Prvé zhodené kilá vás nakopnú!

Neexistuje lepší pocit, ako keď začnete po tvrdej drine badať prvé výsledky. A tie sa môžu dostaviť naozaj rýchlo. Po zmene životného štýlu sa vaše telo najskôr začne zbavovať zadržiavanej vody, ktorú telo zadržiava pre všetky tie presolené jedlá, ktoré ste pravidelne konzumovali. V priebehu dvoch týždňov tak pokojne môžete zhodiť pár kíl, čo vás motivuje a nakopne k ďalším výsledkom. Pozor, po tom, ako sa telo zbaví prebytočnej vody, príde na rad ťažšia časť – tuk. Ten, žiaľ, ide dole o niečo pomalšie a úbytok váhy sa môže na istý čas spomaliť, čo môže mnohých odradiť.


Prehltli ste jadierka z jabĺk? Reakcia tela, ktorá na seba nenechá dlho čakať!


3. Váha vám môže každý deň kolísať

Neznamená to však, že ste pribrali. Ráno, večer, počas dňa, po cvičení či pred ním – každý faktor zaváži. Nezabúdajme pritom ani na hormonálne zmeny, ktoré spôsobia, že váha môže jemne kolísať. U žien je napríklad prirodzené, že pred menštruáciou a počas nej môžu vážiť o pár kíl (vody) viac. Pri každodennom vážení je však dôležité vážiť sa v tú istú hodinu, ideálne ráno na prázdny žalúdok. Mnohí fitnes tréneri uprednostňujú pred vážením pravidelné meranie. Ak sa napríklad snažíte nielen schudnúť, ale najmä vyrysovať postavu a pravidelne posilňujete, tuk sa začne premieňať na svaly. Výsledkom často býva, že váha bude ukazovať vyššie číslo než pred zmenou životného štýlu. Neprepadajte panike a sledujte svoje miery.

4. Číslo na váhe ovplyvní vašu náladu na celý deň

Pravdou je, že každodenné váženie bude mať naozaj silný vplyv na vašu náladu. Pocity hrdosti a sebavedomia budú striedať pocity sebaobviňovania a trýznivých otázok: „Ako to, že nechudnem?“ V tom spočíva nevýhoda pravidelného váženia – môže nás nielen nakopnúť, ale zo dňa na deň sa práve pre „zlé“ číslo na váhe môžeme rozhodnúť skoncovať s chudnutím. „Aj tak nechudnem, tak na čo sa zbytočne trápiť?“

5. Od váženia sa môžete stať závislý

Keď sa ľudia rozhodnú schudnúť, váha sa pre mnohých z nich stane každodenný spoločník. Sudca, ktorý rozhodne o tom, či má vaša snaha zmysel, alebo vychádza všetka vaša drina navnivoč. Práve to je dôvod, prečo odborníci na zdravú stravu odporúčajú nesledovať pri chudnutí čísla, ale zamerať sa skôr na iné výsledky – zlepšila sa vaša kondícia? Posunuli ste dierku na opasku? Sú vám nohavice voľnejšie? To všetko sú skvelé, hoci nepresné, ukazovatele toho, že si na ceste za zdravším telom vediete výborne.

Čítajte tiež: Je kokosový olej právom označený za biele zlato? Toto robí s očným okolím!

26.03.2017  |  Text: ts   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: authoritynutrition.com

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia