Koniec s rátaním kalórií a diétnou stravou: Slanina zatočí s kilami a spáli tuk!

15.03.2017 | Diskusia

Jesť len samé tučné veci a pritom chudnúť. Znie to ako nejaké sci-fi, no dá sa to! Môžete si vychutnávať svoje obľúbené mastné pochúťky a nemusíte sa báť o svoju postavu. Nevzdávajte sa slaniny a použite ju ako zbraň proti tukovým vankúšikom!

Jar klope na dvere, ortuť na teplomery stúpa vyššie a my zhadzujeme hrubé vrstvy oblečenia. Čoraz viac začíname riešiť postavu do plaviek, pričom sa snažíme zvoliť vhodnú stratégiu boja proti prebytočným kilogramom. Vedeli ste o tom, že proti slanine na tele môžete zaútočiť slaninou? Podľa výživovej poradkyni Zany Morrisovej môžete za 10 dní schudnúť aj 5 kilogramov. Princípom tejto diéty je konzumovať tučné jedlá s nízkym alebo žiadnym obsahom sacharidov. Ako dodala odborníčka, tuk údajne nie je hlavnou príčinou obezity. Koniec s neúnavným počítaním kalórií, hladu a jedenia nízkotučných diétnych jedál! Tento krát stavte na všetko, čo má vysoký obsah tuku.

Takto funguje

Pri konzumácii takejto stravy začne telo spaľovať tukové zásoby. Bude mať dostatok tuku, takže ho už nemusí nikam ukladať. Výsledkom bude úbytok na váhe. Hormón inzulín reguluje hladinu cukru v krvi. Jeho funkciou je premeniť nadmerný príjem cukru na zásobu energie - tukové bunky. Inak povedané, inzulín vyrába tuk. Ak budete prijímať menej sacharidov, očakávajte nízke hladiny inzulínu. Do "hry" vstupujú aj enzýmy - lipoproteín (LPL) a hormone sensitive lipase (HSL). Ak máte inzulínu v tele menej, hormone sensitive lipase sa postará o to, aby bol váš uložený tuk správne využívaný ako energia.

Ak začnete držať diétu, je dôležité, aby ste nehladovali. Práve hlad môže byť vinníkom, prečo ste pri diéte nevydržali do konca. V tomto prípade však hlad nehrozí! Budete spaľovať vlastný tuk ako energiu (ketóza). Hladinu cukru v krvi pritom budete mať v optime, takže nebudete hladní. Práve jeho vysoká hladina spôsobuje, prečo siahate po maškrte. Keďže tuk trávite dlhšie, budete aj dlhšie sýti.

Ako na to?

Vyhraďte si 10 dní na dodržiavanie tejto diéty. Zákaz majú sacharidy, alkohol, ovocie a väčšina zeleniny s obsahom cukrov. A naopak, povolené sú mäso, tučné ryby - losos, makrela, tuniak, ktoré sú zdrojom proteínov, avokádo a orechy, plnotučný smotanový syr, kokosový a olivový olej a maslo, ktoré dodajú tuky a zelená a biela zelenina, napr. špenát a karfiol. Dbajte na správny pomer potravín: Raňajky: 40 g proteínu a 65 g tuku, obed: 80 g proteínu, 70 g tuku a 60 g zeleniny a večera: 140-200 g bielkovín, 70 g tuku a 60 g zeleniny.

Príklad jedálnička

Raňajky

Praženica s maslom a tvarohom

Anglická slanina s plátkami avokáda a syrom

Údený losos posypaný tvarohom a vlašskými orechmi

Grilovaná makrela so syrom a avokádom

Omeleta plnená smotanovým syrom


Varovanie napísané v tvári: Priveľa alkoholu spoznáte na svojom vzhľade!


Obed

Kuracie mäso s avokádom, špenátom a píniovými orieškami

Tuniak v konzerve so šalátom a píniovými orieškami

Feta syr so šalátom, vlašskými orechmi a mätou

Cottage syt s vlašskými orechmi, píniovými orieškami a zelerom

Mozzarella s avokádom, orechmi, špenátom a pestom

Večera

Bravčové kotlety s krémovou hubovou omáčkou a brokolicou

Steak so syrom, s listovým šalátom a maslom

Jahňacie karbonátky s domácim tzatziki a zelenými fazuľkami

Grilovaný losos s karfiolom, tvarohom a anglickou slaninou

Pikantný taco šalát s chudým hovädzím mäsom, podávaný na šaláte

Tukom k svalnatej postave

Aj tréneri nedajú dopustiť na vysokotukovú diétu! Medzi nimi je známa diéta CKD - cyklická ketogénna diéta. Naše telo spaľuje tuky i sacharidy, záleží na tom, čoho prijmeme viac. Ak by ste obmedzili príjem sacharidov, začnete spaľovať tuky. Telo začne používať ketóny, ktoré sa vyrábajú z tuku, nie saharidy. Ketóny pochádzajú z prijatého tuku alebo z toho podkožného, ktorý chcete odstrániť. Dostávate sa do stavu - ketóza, ktorý je možné dosiahnuť znížením sacharidov, predovšetkým na začiatku. Potom je potrebné príjem sacharidov trochu zvýšiť. Treba si však sledovať, aby ste nevyšli z ketózy (pomocou testovacích papierikov z lekárne, ktoré merajú množstvo ketónov v moči). Musíte byť však trpezliví, do tohto stavu sa však dostanete až za tri dni. Telo totiž musí spáliť najprv zásoby glukózy a až potom nasleduje spaľovanie ketónov. Striedanie bezsacharidových dní s tými beztukovými je účinnou metódou, ako si uchovať svalstvo, zvýšiť bazálny metabolizmus a tým pádom sa vyhnúť jojo efektu!

Neškodí nám?

Dlhé roky sa príjem nasýtených tukov spájal s vysokou hladinou cholesterolu, obezity a srdcových chorôb. Tieto teórie sa však začali spochybňovať. Vedci z University of Cambridge analyzovali 72 štúdií o riziku prijímania nasýtených tukov na naše srdce. Výsledok? Nemá vplyv na srdcové choroby! V skutočnosti totiž škodlivosť nasýtených tukov na naše srdce nebola nikdy podložená vedeckými dôkazmi. Ľudské telo potrebuje tuky pre správne fungovanie. Tie dostane napr. z avokáda, orechov, tučných rýb a tiež z olivového oleja. Neškodí mu tiež maslo, syry či červené mäso. Všetko je to len o jednom...o striedmej konzumácii potravín. Všetko s mierou. V tom prípade si budete môcť dopriať aj slaninu, či klobásu..

Čítajte tiež: Optimálne načasovanie hygieny: V túto hodinu by sme sa mali v skutočnosti sprchovať!

15.03.2017  |  Text: Janka   |  Foto: Pixabay.com  |  Zdroj: mirror.co.uk

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia