Poklad ukrytý v paradajkovej polievke: Obľúbené jedlo detstva vás dostane ohromnými účinkami

26.11.2017 | Diskusia

Kombinuje najlepšie zložky na boj proti zápalom, chutí fantasticky a pripomína detstvo. Veď kto by si nepamätal na paradajkovú polievku s písmenkami? Táto polievka je obľúbená aj medzi dospelými, ktorí na ňu nedajú dopustiť. Čo však v skutočnosti v sebe skrýva?

Paradajková polievka ponúka jeden zo spôsobov, ako vychutnať bohatú arómu paradajok. Zatiaľ čo niektoré iné polievky môžu mať vysoký obsah sodíka, táto ponúka množstvo zdravotných výhod, pretože poskytuje fytonutrienty, rovnako ako základné minerály a vitamíny!

Čítajte tiež: Odborník na výživu Peter Minárik vyšiel s pravdou von: Toto je dôležité pri konzumácii ovocia a zeleniny!

Lykopén ako bojovník proti chorobám

Paradajková polievka je "nabitá" blahodárnym lykopénom - výživnou látkou, ktorá dodáva polievke červenú chuť, ako sa píše na livestrong.com. Lykopén ponúka silnú antioxidačnú ochranu, čo znamená, že vyhľadáva a neutralizuje reaktívne kyslík, typ molekuly spojenej s procesom starnutia. Podľa Harvard Health Publications diéta bohatá na lykopén bojuje proti chronickým ochoreniam vrátane mŕtvice. Od októbra 2013 neexistuje stanovený odporúčaný denný príjem lykopénu, ale spotreba 10 miligramov denne by mohla priniesť zdravotné výhody, ako dodal Harvard. Šálka ​​paradajkovej polievky obsahuje až pôsobivých 13,3 miligramu lykopénu!

Meď a selén

Ak si vychutnáte paradajkovú polievku, vylepšíte si aj váš príjem selénu a medi. Selén hrá dôležitú úlohu v reprodukčnom zdraví mužov tým, že podporuje zdravý vývoj spermií a tiež vyživuje krvné cievy, svaly a štítnu žľazu. Porcia polievky obsahuje 6,2 mikrogramov selénu, resp. 11 percent odporúčaného denného príjmu. Meď v paradajkovej polievke zase zvyšuje zdravie nervového systému a posilňuje kosti a cievy. Jedna šálka paradajkovej polievky vám poskytne 206 mikrogramov medi, resp. 23 percent odporúčaného denného príjmu.

Vitamíny A a C

Paradajky tiež slúžia ako vynikajúci zdroj vitamínov A a C, dvoch živín dôležitých pre dobré zdravie. Vitamín A pomáha kontrolovať aktivitu génov, čo je dôležité pre vývoj tkaniva. Aaktivuje gény, čím novorodené bunky rastú do zrelého tkaniva. Každá porcia paradajkovej polievky obsahuje 476 medzinárodných jednotiek vitamínu A, čo je 16 percent odporúčaného denného príjmu pre mužov a 20 percent pre ženy. Vitamín C v paradajkovej polievke prináša prospech nervovému systému, udržuje zdravé šľachy a väzy a podporuje váš metabolizmus. Šálka ​​paradajkovej polievky poskytuje 15,6 miligramov vitamínu C - 21 a 17 percent odporúčaného denného príjmu vitamínu C pre ženy a mužov.

Nutričná nevýhoda

Paradajková polievka má jednu hlavnú nutričnú nevýhodu - jej obsah sodíka. Jedna polievka paradajkovej polievky obsahuje 471 miligramov sodíka, čo je zhruba jedna tretina odporúčaného denného limitu. Sodík zvyšuje váš krvný tlak a pravidelné konzumovanie potravy s vysokým obsahom sodíka vedie k trvalému vysokému krvnému tlaku, ktorý poškodzuje vaše obličky, srdce a krvné cievy. Ak je to možné, zvoľte polievku s nižším obsahom sodíka - 82 miligramov sodíka, čo je 5 percent denného limitu na dávku.

26.11.2017  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia