Výhody konzumácie ovsených vločiek: Neuveriteľné, ako z nich budete profitovať!

20.03.2017 | Diskusia

Kto by nepoznal ovsené vločky. Niekto ich miluje, iný sa na ne nemôžu ani pozrieť. Veľa ľudí však ani netuší, o akú zdravú potravinu ide. Vločky neobsahujú lepok a naopak nachádza sa v nich veľa dôležitých vitamínov, minerálov a antioxidantov.

Základom je ovos, jedna z najstarších obilnín, ktoré ľudstvo pozná a konzumuje už po stáročia. Ochránia vaše srdce, pomôžu znížiť váhu, či vyriešia problém so spánkom. Najlepšie urobíte, ak ich budete konzumovať ráno. Nasýtia vás a dodajú energiu na celý deň. Navyše ich príprava vám nezaberie veľa času.

Aké sú výhody konzumácie?

  1. Pomáhajú znížiť váhu

Ovsené vločky sú skvelým pomocníkom pri znižovaní váhy. Po ich konzumácii sa budete cítiť plnšie a bude vám tráviť pomalšie. Dôvodom je vysoký obsah rozpustnej a nerozpustnej vlákniny, ktorá spolu so sacharidmi pôsobí ako stabilizátor glukózy. Rozpustná časť dokáže naviazať vodu a v tráviacom trakte napučí, čo spôsobuje pocit plnosti. Ak budete jesť vločky na raňajky, predíde tým dopoludňajšiemu vyjedaniu sladkostí.

  1. Vaše črevo sa vám poďakuje

Vláknina prospieva tráviacemu traktu, bojuje proti zápche a vyživuje organizmus. Taktiež znižuje riziko rakoviny hrubého čreva. Nerozpustná časť vlákniny napomáha kvalitnému vyprázdňovaniu čriev a zároveň zabezpečuje lepšie vylučovanie telu škodlivých odpadových látok.


Škody, ktoré na vašom tele môže napáchať smoothie: Po tomto sa naň budete pozerať inak


  1. Znižuje cholesterol a stabilizuje cukor

Pravidelná konzumácia ovsených vločiek pozitívne ovplyvňuje hladinu zlého cholesterolu a to vďaka vysokému obsahubeta- glukánu, ktorý rovnako pomáha stabilizovať aj hladinu cukru v krvi. Štúdie ukazujú, že ľudia s vysokou hladinou cholesterolu v krvi, ktorí jedia len 3 g rozpustnej vlákniny denne môže znížiť hladinu celkového cholesterolu od 8 až do 23 percent. Pacientom s diabetom druhého typu beta –glukán vo vločkách pomôže znížiť hladinu cukru v krvi a zvýšiť citlivosť na inzulín.

  1. Upravuje krvný tlak

Výskumy ukázali, že konzumáciou iba 60 gramov ovsených vločiek, alebo 25 gramov otrúb denne sa vám podarí znížiť krvný tlak. Obsahujú totiž antioxidanty, ktoré pozitívne vplývajú v boji so srdcovými ochoreniami. Rovnako zabraňujú vzniku krvných zrazením a pôsobia protizápalovo.

  1. Výživné a zdravé

Ovsená kaša je výživná a zdravá. Vločky majú nízky obsah tuku a naopak minimálne 5 gramov bielkovín, jedna šálka obsahuje v sebe len 130kcal. Skrývajú v sebe veľké množstvo makroživín dôležitých pre život ako je meď, železo, zinok a fosfor, horčík, zinok, či selén. Ak ich budete konzumovať na raňajky, dodajú vám energiu na celý deň. Pomáhajú odstrániť menštruačné bolesti a majú blahodarné účinky na našu pokožku a pleť.

  1. Riešia problémy so spánkom

Máte problémy so zaspávaním? Dajte si na večeru misku ovsených vločiek. Ovos totiž obsahuje látku melatonín, ktorá produkuje aminokyselina trypofán. Okrem toho sa v nich nachádza aj veľa vitamínov, vrátane B6, ktorý napomáha pri tvorbe hormónu šťastia serotonínu, ktorý tlmí aktivitu mozgu a navodzuje pokojný a ničím nerušený spánok.

Čítajte tiež: Vinník, prečo sa na vás lepia kilá: Aj toto sa odzrkadlí na vašej postave!

20.03.2017  |  Text: pp   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: lifehack.org

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia