Plán na celý deň, ako sa postupne zbaviť túžby na sladké: Konečne ju účinne porazíte!

27.05.2017 | Diskusia

Snažíte sa zdravo stravovať? Do jedálnička ste zaradili veľa ovocia a zeleniny, no neustále bojujete s chuťou na sladké? Prinášame vám rady, ako sa stravovať, na čom si pochutnať, ak vás prepadne hlad. Naučíme vás pár trikov, ako sa vyhnúť túžbe po maškrtách a čokoláde.

Bojujete neustále s chuťou na sladké? Takto by mal vyzerať váš jedálniček.

Raňajky: 7:00 - 10:00

Na raňajky si doprajte potraviny s vysokým obsahom vlákniny, bielkovín alebo zdravého tuku. Môžete si dať avokádo, ovsené vločky, vajcia či údeného lososa. Tieto jedlá vás zasýtia na dlhšiu dobu. Ak pocítite hlad ešte pred obedom, predtým než siahnete po ďalšom krajci chleba, napite sa. Hlad je prezlečený smäd. Ak sa objavia chúťky na sladké, dajte prednosť čerstvému, alebo sušenému ovociu, vhodnou alternatívou je aj arašidové maslo či oriešky.

Desiata: 10:00 - 12:30

Desiata by sa mala podobať na raňajky a obsahovať proteíny, zdravé tuky, alebo nerafinované uhľohydráty. Stanovte si limit a ovocie jedzte len dvakrát denne. Vyhnite sa konzumácii banánov a hrozna, pretože obsahujú veľa cukru. Dajte prednosť bobuľovému ovociu. Berte si ho aj do práce, už pár bobúľ zaženie hlad, či zatočí so stratou energie. Niektorí ľudia i napriek zdravej výžive a snahe nejesť sladkosti, bojujú so svojimi chúťkami. V tom prípade je podľa odborníkov vhodné, aby do svojej stravy pridali aj výživové doplnky, akým je napríklad chróm, ktorý potláča chuť na sladké. Hoci sa užíva v malom množstve, tento stopový minerál zohráva dôležitú úlohu pri regulácii glukózy v krvi,  predchádza prudkým poklesom cukru, ktorý spôsobuje, že máme nezastaviteľnú chuť na sladké.


Najväčšie omyly, ktoré vám pokazia nielen štart leta: Takto sa používajú opaľovacie krémy!


Obed: od 13:00 do 15:00

Hlavné jedlo dňa by malo byť nabité bielkovinami a vitamínmi, ktoré nájdeme najmä v rybách, hubách a tofu. Tieto potraviny by mali zaručiť zníženie chuti na sladkosti. Výskumníci odporúčajú, aby ľudia vypili minimálne dva litre vody denne, pretože je nevyhnutná pre ich zdravie. K pitnému režimu si môžete započítať aj bylinné čaje, no na kofeínové nápoje, džúsy a bublinkové drinky zabudnite. Udržanie hydratácie je dôležité pre mnohé procesy v tele, vrátane funkcií mozgu. Keď sme dehydrovaní, často trpíme bolesťami hlavy a cítime sa unavení. Keď telo túži po cukre, môže to byť spôsobené stresom, či únavou.  Pohár vody osvieži telo aj ducha.

Olovrant: od 15:00 do 19:00

Ako plynie čas, vaša chuť na sladké môže narastať. V takom prípade odborníci na výživu radia, zamestnajte svoju myseľ niečím iným. Podľa nich totiž túžba za sladkým zvyčajne trvá len 10 minút. Ak sa vám na ten čas podarí rozptýliť, porazíte svoje chúťky. Tesne pred večerou si choďte zabehať, alebo zacvičiť. Cvičenie vám dodá endorfíny, ktoré spustia v tele pozitívne a šťastné pocity. Okrem toho získate energiu, budete sa cítiť zdravšie, zaženiete stres, vaša hladina cukru v krvi bude v norme, čo znamená, že nebudete pociťovať chuť na sladké. Nemusíte potiť krv v posilňovni, stačí rýchla chôdza počas prechádzky.

Večera: 19:00 - 21:00

Okolo siedmej hodiny večer je ideálny čas na posledné jedlo dňa. Malo by byť bohaté na bielkoviny, zdravé tuky a komplexné uhľohydráty. Na večeru si pripravte chudé mäso či už kuracie alebo morčacie. Nesoľte veľa, pretože sa tak vytvorí nerovnováha vo vašom žalúdku a vy budete túžiť po niečom sladkom, aby ste vyrovnali pocit slanosti. K mäsu si pripravte šalát z listovej zeleniny. Tá je bohatá na horčík, ktorý je známy svojim ukľudňujúcimi a upokojujúcimi účinkami. Zatočí s prípadnými kŕčmi a pripraví vás na zdravý spánok. Po jedle si umyte zuby. Chuť pasty odoženie túžbu po sladkom.

Neskôr večer: 21:00 - 23:00

Doprajte si relaxačný kúpeľ s éterickými olejmi, oddychujte. Čítajte si, relaxujte hlavne sa nenuďte. Nuda totiž vedie k vyjedaniu nezdravých maškŕt. Ak vás prepadnú nočné chúťky, zavrite chladničku a choďte spať. Spánok totiž zohráva veľmi dôležitú úlohu v boji s chuťou na sladké. Mali by ste spať minimálne 8 hodín.

Čítajte tiež: Odborníčka na výživu vyšla s pravdou von: Cvičenie môže zastaviť spaľovanie tukov!

27.05.2017  |  Text: pp   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: dailymail.co.uk

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia