Škody, ktoré na vašom tele môže napáchať smoothie: Po tomto sa naň budete pozerať inak

10.03.2017 | Diskusia

Len preto, že je vyrobené prevažne z ovocia a zeleniny ešte neznamená, že obsahuje menej kalórií alebo je pre vás vhodné. Ak nie ste opatrní, dokonca aj zelené smoothie môže spôsobiť priberanie! Je jedno, či je kupované alebo ručne vyrobené v mixéri z najčistejších zložiek, váš obľúbený miešaný nápoj nemusí byť pre vás najlepší..


5 vecí, ktoré robia z vášho smoothie nezdravý nápoj:

Príliš veľké množstvo

Do mixéra ste hodili množstvo ingrediencií, vrátane zeleniny, ovocia, taktiež pár semien či orechov v domnienke, že svojmu telu dodáte poriadnu dávku zdraviu prospešných látok? Je pravda, že si tým zabezpečíte prísun vitamínov a minerálov, no nielen to. Očakávajte aj poriadnu dávku kalórií, sacharidov a cukru! Mnohí si zvyknú zmixovať viac druhov zeleniny a ovocia, ako by ich zjedli po kusoch na jedno posedenie. Keď sa jednotlivé kúsky zmenia na šťavu, vyzerá to opticky tak, že je toho menej.

Ako to napraviť: Smoothie by však v skutočnosti nemalo byť viac než 8-10oz, ako uvádza Leah Groppo, klinický dietológ. Väčšina smoothie sú pritom v takmer dvakrát väčšom množstve! Ak si budete v reštaurácii objednávať smoothie, pýtajte si najviac 10 oz.

Veľa kalórií

Aj nízkokalorické potraviny ako ovocie a zelenina sa rátajú! Treba si dávať pozor hlavne na fľaškové smoothie, zhotovené na zákazku. Tie môžu obsahovať jogurt, sladidlá, mlieko a iné zložky, ktoré z neho môžu spraviť potravinu so 300 až 600 kalóriami.

Ako to napraviť: Klinický dietológ upozorňuje, aby sme sa vždy pred jeho konzumáciou pozreli na etiketu výrobku a skontrolovali si zloženie. Taktiež treba byť obozretní pri ingredienciách ako sú orechy, kokosový olej či avokádo. Ak si robíte smoothie na desiatu, postačí vám smoothie s obsahom 150 a menej kalóriami.


Už jedno sústo pikantného jedla zamáva s vaším telom: Spustí tieto procesy!


Priveľa cukru

Vaše chuťové poháriky neklamú. Ak smoothie chutí príliš sladko, je pravdepodobné, že obsahuje veľa cukru, takmer toľko, koľko sa nachádza v kolových nápojoch! Mnohé smoothie nápoje majú vyše 40 gramov cukru. Aj keď môže mať zdravotné prínosy vo forme vlákniny, antioxidantov, vitamínov a minerálov, čo z toho, keď obsahuje veľa cukru? Nadmerná spotreba cukru sa hneď odrazí na vašom tele, budete unavení, mrzutí a nasleduje katastrofa - prudké zvýšenie hladín cukru v krvi, čo je nebezpečné hlavne pre diabetikov.

Ako to napraviť: Ak sa tomu chcete vyhnúť, uistite sa, že má nápoj viac zeleniny ako ovocia a zvoľte si radšej ingrediencie s nízkym obsahom cukru, ako je kel, špenát, uhorka, cuketa. Banány majú vysoký obsah cukru a považujú sa za vysoko kalorické jedlo. Taktiež môžete siahnuť po mrkve alebo repe. Smoothie by nemalo obsahovať viac ako 15 gramov sacharidov!

Zvyšuje hlad

Nával cukru a jeho zvýšená hladina v krvi po konzumácii smoothie vás nielen položí do postele, ale ihneď vyhladnete. Nedostatok bielkovín a zdravých tukov, ktoré vás udržia dlho sýtych, spôsobia nájazdy na chladničku. Navyše, keď žujete jedlo, vaše telo vylučuje hormóny, ktoré pomáhajú zvýšiť pocit sýtosti a cítite sa vzápätí plní.

Ako to napraviť: Je vlastne lepšie žuť a prehĺtať potravu skôr, že ju len piť. Pridajte do smoothie tuky a bielkoviny, aby ste boli dlhšie sýti. Pozor však na množstvo. Jedna lyžica arašidového masla má takmer 100 kalórií, polovica z avokáda sa pohybuje okolo 117 kalórií a pol šálky gréckeho jogurtu má 100 kalórií. Vlákninu a bielkoviny získate tiež z konopných semien, chia semien, ľanovej múčky a nesladeného proteínového prášku.

Pijete smoothie v nevhodnú dobu

Vaše telo zvláda príjem cukru rôzne, záleží od časti dňa. Čím ste aktívnejší, tým lepšie dokáže telo spracovať a vstrebať cukor. Lepšia absorpcia znamená, že hladina cukru v krvi sa nedostane hneď na vrchol, nebudete unavení a hladní.

Ako to napraviť: Najlepšie obdobie na vychutnanie si smoothie je v období cvičenia, taktiež na obed a v čase, keď ste najviac fyzicky aktívni.

Čítajte tiež: Avokádo radšej nejedzte: Prečo jeho konzumácia nemusí byť dobrý nápad!

10.03.2017  |  Text: Janka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: prevention.com

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia