Tajomstvo horúčav bez potenia: Dá sa to vďaka týmto potravinám!

11.06.2014 | Diskusia

Teploty sa šplhajú stále vyššie a vyššie a dnes dosiahnu svoj vrchol! Čo robiť, aby sme sa potili čo najmenej? Veľmi záleží aj na tom, čo konzumujeme. Aj strava môže za nadmerné potenie a zápach. Čo by sme mali jesť počas horúcich dní?

Niekto sa potí viac, iný menej. Podiel viny má na tom stres, fyzická aktivita, emócie, nadváha, teplota vzduchu a v neposlednom rade strava. Ak konzumujte nevhodné jedlá, môžete sa potiť oveľa viac ako ostatní. Navyše, zápach tiež nie je vtedy práve najpríjemnejší.

Čerstvá, svieža, studená. Taká by mala byť strava každého z nás počas horúcich dní. Pozor! Príliš studené jedlá ako napr. zmrzlina, vám nepomôžu!

Tekutiny

Počas horúčav vypite 3 litre vody. Vyvarujte sa však šumienkam a iným nápojom v prášku. Obsahujú prídavné chemické látky, s ktorými sa naše telo horšie vyrovnáva.

Zelený čaj vás postaví na nohy aj v tom najväčšom teple! Obsahuje tanín, ktorý neutralizuje nepríjemný zápach potu. Dajte prednosť sypanému čaju pred čajovými vrecúškami. Zelený čaj je tiež skvelý ako kúpeľ, ktorý upokojí spálenú pokožku. Výborná je šalvia, ktorá podporuje sťahovanie potných žliaz. Na šálku odvaru potrebujete lyžičku sušených listov. Vypite dve šálky denne a onedlho pocítite účinky.

Celozrnné potraviny

Vďaka obsahu vitamínov B a vlákniny pomáhajú celozrnné potraviny odvádzať z organizmu škodlivé látky. Tým sa vaše telo menej namáha, čo znamená menej tepla a menej potenia. Nezabúdajte, že potraviny s vitamínom B1 sú počas horúčav veľmi dôležité. Zaraďte do jedálnička morské plody, strukoviny a zemiaky. Môžete si pochutnať aj na cestovinovom šaláte, ktorý patrí medzi potraviny bohaté na sacharidy, pomáhajúce organizmu bojovať proti vyčerpaniu.

Ovocie a zelenina

Počas horúčav zvýšte príjem banánov a melónu! Banány sú bohatým zdrojom draslíka. Práve v lete dochádza k stratám tohto prvku z organizmu potením. Melón by mal byť neoddeliteľnou súčasťou vášho letného jedálnička! Obsahuje viac ako 90 % vody, takže vás hydratuje a predstavuje tak ideálnu zásobáreň vody počas letných dní. Čo sa týka zeleniny, tiež by ste mali siahnuť skôr po tej, ktorá má vysoký obsah vody ako napr. uhorky.

Magnézium

Magnézium upokojí nervovú sústavu. Nájdete ho v orechoch, strukovinách alebo otrubách. Je dôležitým elektrolytom podstatným pre správnu hydratáciu. Hlavne pre vytrvalostných športovcov sú nutnosťou roztoky elektrolytu. Každodenný príjem horčíka pomáha telu vyrovnať sa so stratou tekutín.

Olivový olej

K redukcii potenia prispieva olivový olej. Telo nemusí vynakladať takmer žiadnu námahu na jeho strávenie, takže sa vyhnete jeho prehrievaniu.

Z jedálnička jednoznačne vynechajte kofeín, alkohol, sladké jedlá a chemicky upravované potraviny. Taktiež je pre vás tabu fajčenie a mastné jedlá, ktoré zaťažia tráviaci systém. Na spálenie vydá viac energie, čím vyprodukuje viac tepla.

Šírte informácie o zdraví ďalej! Nikdy neviete, komu môžu pomôcť. Vďaka zdieľaniu sa o článku dozvedia aj vaši priatelia.

11.06.2014  |  Text: Janka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: red

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia