Zázračná technika na počkanie: Takto uvoľníte stuhnutý krk za 10 sekúnd!

02.06.2018

Pozeranie do monitorov či smartfónov, dlhá jazda v aute, sedavé zamestnanie a minimum pohybu. Čoraz viac ľudí holduje tomuto životnému štýlu, preto majú problémy so stuhnutým, prípadne zaseknutým krkom. Ako uvoľniť stuhnuté krčné svalstvo v rekordne krátkom čase?

Čo ho spôsobuje?

Stačí sa dlhšie pozerať na malú obrazovku smartfónu, v neprirodzenom uhle, a môžete čeliť nepríjemným zdravotným komplikáciám. Stuhnutý krk je zvyčajne následkom postupného oslabenia svalov zo zlého držania tela, alebo jeho namáhania. Svaly sa jednoducho unavia a preťažia. 

Stuhnutosť krku hrozí najmä tým, ktorí sa vo všeobecnosti príliš nehýbu, neholdujú športu a pohybovým aktivitám. Pri dlhodobom sedení sú hlava a krk neustále v rovnakej polohe. Dôvodom môže byť aj to, že telo bolo v prievane alebo je za to zodpovedná zlá poloha tela počas spánku, nevhodne zvolený typ matrace a vankúš. Na druhej strane nie je nič výnimočné, ak k stuhnutosti dôjde v súvislosti s prepínaním svalov tým, že ste vykonali nejaké namáhavé cviky. Ďalšou príčinou môže byť úraz či zranenie, ktoré svaly v krku zablokuje.

Zázračná technika, po ktorej sa vám uľaví

Krk je veľmi citlivý a ľahko nám môže spôsobiť problémy. Neobvyklá tuhosť je nepríjemnou záležitosťou, kvôli ktorej človek nemôže normálne fungovať. Má ťažkosti s otáčaním krku, cíti pálivú až bodavú bolesť ako po špendlíkoch. Mnohí však túto daň za prácu za počítačom a sedavé zamestnanie neovplyvnia. Čo v tomto prípade robiť?

Existuje účinný spôsob, ako liečiť stuhnutý krk a odstrániť bolesť. Čo je na tom najlepšie, vďaka nemu sa vám uľaví v rekordne krátkom čase, už do 10 sekúnd! Na prvý pohľad to môže znieť neuveriteľne, no táto zázračná technika skutočne funguje. Jediné, čo potrebujete, je uterák a zamerať sa na správne dýchanie. Pozrite si video, aby ste vedeli, čo presne robiť, aby ste sa zbavili tohto problému:

Čo ešte pomôže?

Japonská masérka prišla na spôsob, ako sa taktiež v priebehu niekoľkých sekúnd zbaviť napätia v krku a ramenách. Túto masážnu techniku nazvala lymfatickou masážou. Jediné, čo pre to treba spraviť, je ľahnúť si na chrbát, uvoľniť sa, zdvihnúť ruku na postihnutej strane a mierne ohýbať lakeť smerom k hlave. Takto vyzerá lymfatická masáž:

Ďalšie tipy:

  • Osvedčeným spôsobom je ohrievanie. Horúca voda zabezpečí uvoľnenie svalov okolo krčnej chrbtice a ramien. Môžete použiť horúci kúpeľ, sprchu, ale pomôže vám aj termofľaša alebo nahriaty uterák.
  • Zabezpečte si tzv. ergonomický vankúš. Tento typ vankúša kopíruje obrysy vašej hlavy a krku. Poskytuje tak optimálnu oporu počas spánku. Vďaka nemu bolesti po krátkom čase zmiznú.
  • Cvičenie vás nielen zbaví bolesti, ale hlavne je najlepšou prevenciou. Opatrne 10-krát zakrúžte ramenami dozadu a následne toľkokrát stlačte lopatky k sebe. Skúste tiež 10-krát nahnúť hlavu uchom k ramenu. Ak vám tieto cviky nepomáhajú, predkloňte hlavu, ako keby ste ju chceli vytiahnuť z chrbtice. Bradu pritom pritlačte do krčnej jamky. Hlavu zdvíhajte späť. 
02.06.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Diskusia