Veľký mýtus o krokoch, ktoré by sme mali denne spraviť: Nepomôžu nášmu zdraviu

18.03.2018

Ak chcete byť zdraví a štíhli, mali by ste spraviť 10 000 krokov. Tak znie odporúčanie, ktorým sa riadi snáď každý. Nabádajú nás na to hlavne rôzne fitness aplikácie a krokomery. Zastavte! Údajne nám táto rada nepomôže.

Nastavujete si pravidelne svoj krokomer a sledujete, či sa na ňom objaví to zázračné číslo? Zakaždým si vydýchnete, ak prejdete 10 000 krokov denne s vedomím, že ste urobili niečo pre svoje zdravie? Podľa doktora Grega Hagera, odborníka na informatiku na Univerzite John Hopkins, mnohé dnešné fitness aplikácie a zariadenia nemajú žiadny dôkaz o prospešnosti a že dokonca tento prístup by mohol byť škodlivý!

Čítajte tiež: Päť rozumných dôvodov, prečo sa TAM neholiť: Gynekológovia to povedali na rovinu

Zlepšenie nečakajte

Rada v oblasti zdravého životného štýlu, ktorá hovorí o 10 000 prejdených krokoch denne je spochybnená vedeckou komunitou! Dr. Ben Kelly, vedúci preventívnej medicíny v spoločnosti Nuffield Health upozorňuje, že je to veľmi špecifické. Zatiaľ čo jedna osoba môže schudnúť tým, že bude sledovať počet prejdených krokov, u iných to môže mať menší účinok. Spoločnosť Nuffield preukázala, že po sledovaní takýchto usmernení, čo sa týka prejdených krokov, nebolo u 5 až 10 percent populácie zaznamenané merateľné zlepšenie.

Každému sedí niečo iné

Existuje mnoho fitness trackerov na celom svete, ktoré povzbudzujú svojich používateľov k vykonaniu 10 000 krokov denne. Vyhlasujú pritom, že ich poslaním je pomáhať ľuďom viesť zdravší život tým, že im dávajú údaje, inšpiráciu a poradenstvo, aby mohli dosiahnuť svoje ciele. Je potrebné sa však zamerať aj na niečo iné!

Curtis Valentine, osobný tréner zo severného Londýna zdôrazňuje, že neexistuje žiadny univerzálny prístup ku kondícii. Všetkým nemusí sedieť určitá forma cvičenia alebo pohybu. Údajne stačí 150 minút mierneho cvičenia týždenne.

"Nakoniec údaje naznačujú, že ak dosiahnete 150 minút týždenne, máte nižšie riziko chronických ochorení a kardiovaskulárnych príhod," povedal dr. Kelly, ktorý odporúča rozdeliť si ich nasledovne: 5-krát do týždňa 30-minútové cvičenie.

Zamerajte sa na vhodné cvičenie

Ako upozorňuje Kelly, človek môže mať nadváhu, no byť fit a mať dlhšiu očakávanú dĺžku života ako niekto, kto je štíhli, ale nie v skutočnosti zdravý. Dôležité je zamerať sa na vhodné cvičenie, ktoré zvýši vašu aeróbnu kapacitu.

"Je vaša pokojová tepová frekvencia nižšia ako 60 úderov za minútu? Ak tomu tak nie je, možno budete musieť zvýšiť svoju fyzickú aktivitu," upozorňuje personálny trenér Mayfair Matt Roberts.

Chôdza je prospešná vo voľnom čase, no nemusíte to preháňať. Na druhej strane, nedostatok pohybu je priamo spojený s kardiovaskulárnym ochorením. Nečinnosť odborníci prirovnávajú k novému fajčeniu.

Fotogaléria

18.03.2018  |  Foto: Pixabay.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Diskusia