Triky obchodov, ktoré vás presvedčia, ani neviete ako: Zaberú na každého!

Aké triky na nás používajú obchodníci?
Zdroj: thinkstock.com
2017-06-29 11:30:00

Nakupujete so zoznamom v ruke, no domov nesiete aj veci, ktoré na papieriku nemáte napísané a vlastne ich nepotrebujete? Stáva sa vám to často? Možno za to môže dobrá stratégia vášho obľúbeného obchodu.

Experti v oblasti potravín, analytici a zamestnanci poodhalili finty, ktoré používajú obchody, aby nalákali čo najviac zákazníkov a tí tam minuli viac peňazí. Zároveň radia, na čo si treba dať pozor, ako ušetriť a nenechať sa zmanipulovať k nepotrebným nákupom.

Zmysly hrajú dôležitú úlohu pri nakupovaní

Keď vojdete do obchodu a ucítite vôňu čerstvo upečeného chleba, koláčov, okamžite vaše chuťové poháriky spozornejú. Hoci nemusíte byť hladní, začnete neorganizovane nakupovať veci, ktoré nemáte na zozname.

Nie je náhoda, že nákupné vozíky sú stále väčšie

Všimli ste si, že nákupné košíky a vozíky sú čoraz väčšie? Výborný marketingový ťah, ľudia nakúpia viac.

Čím viac ľudia nakupujú, tým viac skonzumujú

Ak ste doteraz kupovali balenie minerálok o šiestich kusoch a vystačilo vám to na týždeň a zrazu obchod prejde na 12 kusové balenie, verte, či nie, miniete ho za týždeň. Vôbec si neuvedomíte, že ste kúpili väčšie balenie a zmenili svoje zvyky.

Priemerný spotrebiteľ si pamätá cenu iba štyroch položiek

Mlieko, chlieb, banány a vajcia, to sú štyri položky, ktorých cenu si priemerní nakupujúci pamätajú. Až 95 percent nakupujúcich nemá predstavu koľko stoja iné potraviny a tovar.

Oddelenie so zeleninou a ovocím je v prednej časti obchodu

Jeho pestré farby vám dodajú dobrú náladu a vy nakúpite viac, ako ste plánovali. Ak sa chcete držať nákupného zoznamu, začnite s nákupom uprostred obchodu napríklad medzi regálmi s cestovinami, či konzervami.

Ak chcete ušetriť peniaze, noste slúchadlá a počúvajte hudbu pri nakupovaní

Mnohé obchody hrajú hudbu s rytmom, ktorý je oveľa pomalší ako priemerný tlkot srdca. To spôsobí, že v obchode strávite viac času a nakúpite o 29 percent viac, ako ste plánovali.

Bezpečnosť potravín je najvyššou prioritou

Najmä pokiaľ ide o výrobu. Zamestnanci musia dodržiavať prísne pravidlá čistoty a bezpečnosti. Mali by nosiť sterilné rukavice a sieťky na hlave. Ak pracujú s mäsom, pravidelne sterilizovať dosky na ktorých krájajú.

Hotové jedlo, ktoré sa nepredá, vyhodia

Hotové jedlá, ktoré sa nepredajú sa musia vyhodiť. Obchody ho nemôžu odložiť do chladničky ani dať svojim zamestnancom.

Ak potrebujete tortu, nekupujte ju v deň, na ktorý ju potrebujete

Ak vám ju dávajú z regálu, je veľmi pravdepodobné, že už tam stojí deň, dva. Ak si tortu objednáte deň dopredu, vyrobia vám čerstvú.

Verte, či neverte

Roky výskumu zistili, že priemerné jablko, ktoré vidíte v supermarkete má 14 mesiacov, alebo je aj staršie.

Ovocie a zelenina sa poprašuje vodou

Aby vyzeralo ovocie a zelenina sviežejšie a zdravšie poprašujú ho zamestnanci obchodu vodou. Možno budú vyzerať sviežo, no zároveň začnú hniť oveľa skôr. Voda tiež zvyšuje hmotnosť položky, tak pred vážením poriadne ovocím a zeleninou pretrepte, nech sa zbaví zvyškov vody.

Recyklujú zeleninu a ovocie, ktoré sa nepredávajú včas

Tým, že ich použijú do hotových jedál.

Zákazníci si myslia, že keď nakupujú tovar v balíčkoch, alebo sieťkach, stojí menej 

Nie je to vždy pravda. Kusové papriky sú takmer vždy lacnejšie ako tie v multi-baleniach, rovnako za voľné avokáda zaplatíte menej, ako za tie v sieťke.

Máte radi pizzu, ktorú predávajú v obchode za pultom?

Je pravdepodobné, že keď sa prejdete k mraziacemu boxu, nájdete tam tú istú značku pizze a jeden plátok vás vyjde o polovicu lacnejšie.

Francúzsky chlieb bude pravdepodobne taký istý ako taliansky chlieb

Pravdepodobne budú vyrobené z rovnakého cesta, len ináč vytvarované.

Je toho veľa, čo pre vás zamestnanci môžu urobiť

Mäsiar vám môže nakrájať mäso, aj ho pomlieť. V sekcii pečiva vám zase predavač môže odrezať len polovicu chleba, alebo ho nakrájať na krajce.

Existuje produkt, ktorý by ste chceli, no v sortimente obchodu nie je?

Porozprávajte sa s vedúcim alebo manažérom obchodu. Ak im záleží na zákazníkovi, mali by to zariadiť.

Ak môžete, nakupujte, keď nie je obchod plný

Štúdie ukazujú, že väčšina spotrebiteľov kupuje viac, keď je obchod plný, pretože podvedome chce byť súčasťou skupiny. Pondelky a utorky sú najlepšie dni na nakupovanie. Čokoľvek robíte, vyhnite sa víkendom.

Keď kupujete balené mleté ​​mäso ...

Môže pochádzať zo stoviek kráv. Ak len jedna z tých kráv mala E. coli môže byť teraz vo vašom hamburgeri. Vyberte si kus mäsa a nechajte ho pomlieť. Stále existuje riziko kontaminácie, ale je oveľa nižšia.

Spadnuté veci ľudia vracajú naspäť

Áno, týka sa to aj pečiva. Ani si neviete predstaviť, koľkokrát ste kúpili rožok, ktorý sa predtým váľal na zemi. Pozor si dajte aj pri kúpe nápojov, dôkladne si pozrite, či náhodou nie je fľaška otvorená a či sa už niekto pred vami neobčerstvil.

Nákupné vozíky sa nikdy nečistia

Niektoré sú veľmi špinavé od jedla, nápojov a všetkého možného. Vyberte si iný vozík, alebo použite dezinfekčné obrúsky.

Čítajte tiež: Stačí pár krokov a vaše telo sa začne meniť: Sila každodennej prechádzky vyráža dych!

Fotogaléria

2017-06-29 11:30:00  |  Text: pp   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: rd.com

Ďalšie články

Feminity.sk

Novinky

Gurman.sk

Špuntík

Diskusia