Triky, ako poraziť nespavosť: Do niekoľkých minút padnete do ríši snov!

08.06.2017 | Diskusia

Máte problémy so spánkom? Dlhé hodiny sa prehadzujete zo strany na stranu, snažíte sa zaspať, ráno vstanete unavení a cítite sa ako zombie? Ak je človek unavený, mal by zaspať do 15 minút, ako sa uloží.

Nevhodná strava, alkohol, fajčenie, priveľa stresu v práci, či zdravotné problémy môžu tento čas predĺžiť aj na celé hodiny. Nedostatok spánku má negatívny vplyv na život človeka. Niekedy nevieme zaspať s úplne jednoduchého dôvodu, príliš tlačíme na pílu. Ak trpíte nespavosťou, vyskúšajte tieto tipy a triky, ktoré vás zaručene naženú do postele a skvalitnia váš spánok.

1. Nesnažte sa priveľmi

Čím viac budete chcieť zaspať, tým dlhšie sa budete prehadzovať, mozog sa jednoducho odmietne vypnúť. Spánok je telesná funkcia rovnako ako hlad. Uistite sa, či je vaše telo naozaj pripravené na spánok, alebo potrebuje ešte hodinu bdieť. Minimálne hodinu pred spánkom sa vyhnite pozeraniu televízora, alebo mobilu. Zaraďte cvičenie do svojho bežného života. Ak nie ste milovníkom športu, postačí aj každovečerná prechádzka.

2. Vypnite svetlá

Tma urýchľuje zaspávanie. Hlavným zdrojom svetla je slnko, vnútorné hodiny vášho tela sa synchronizujú s prirodzenými cyklami svetla a tmy. Keď slnko klesá, telo začne produkovať melatonín, hormón zodpovedný za nástup spánku. Aby bol spánok dostačujúci a kvalitný, jeho hladina by sa však mala zvýšiť niekoľko hodín predtým, ako je čas ísť do postele. Váš pokojný spánok môže narušiť aj svetlo budíka. Ak môžete, odstráňte zo spálne všetky zdroje svetla.


Zasiahnu naše zdravie, pritom ich nemusíme zažiť na vlastnej koži: Dopad teroristických útokov!


3. Dajte si horúci kúpeľ

Váš stresový hormón kortizol a vaša telesná teplota klesne, keď zaspíte. Doprajte si horúcu vaňu, vaše telo začne po nej rýchlo chladnúť, čo vyvoláva ospalosť. Navyše, po kúpeli telo zrelaxuje a myseľ pomaličky vypne. Doprajte si ho polhodinu pred spánkom.

4. Obujte si ponožky

Niektorí ľudia trpia na večne studené končatiny. Predtým, ako vkĺznete do postele, obujte si teplé ponožky. Výskum ukázal, že keď budete mať nohy v teple, telo vyšle mozgu signál, že je čas na spánok a rýchlejšie sa vám podarí zaspať.

5. Nechajte myseľ túlať sa

Telo si aj pýta spánok, ale vy neviete vypnúť mozog? Stále nad niečím premýšľate? Staré známe počítanie ovečiek je jedným spôsobom, ako zaujať mozog niečím iným, ale málokedy sa vám naozaj podarí zaspať. Namiesto toho skúste v hlave plánovať dovolenku, čo všetko by ste chceli vidieť a zažiť. Alebo si predstavujte exkluzívnu večeru so svojím partnerom pri sviečkach a zapadajúcom slnku. Pozitívne naladená myseľ sa ľahšie uloží na spánok.

6. Dýchajte

Výskum ukazuje, že meditáciou, ktorá vás naučí sústrediť sa na váš dych a súčasný okamih, môžete bojovať proti nespavosti. Správne hlboké dýchanie, použitím brucha nie hrudníka, zníži stres a zabráni vám premýšľať o tom, čo sa môže stať. Urýchli to vaše zaspávanie, keďže takto dýchate pri hlbokom spánku.

Čítajte tiež: Žena pila celý rok každé ráno teplú vodu s citrónom a medom: Tu je výsledok!

08.06.2017  |  Text: pp   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: prevention.com

Ďalšie články

Diskusia