Neskutočné, akú veľkú silu má Facebook: Pozrite sa, ako nás ovplyvňuje!

Štúdia zistila, ako facebook ovplyvňuje naše pocity
Zdroj: thinkstock.com
2014-07-02 14:46:00

Patríte aj vy medzi fanúšikov sociálnych sietí? Viete, ako vás emócie zo známej sociálnej siete Facebook ovplyvňujú? Na Facebooku sú emócie veľmi nákazlivé.

Každý sa rád pochváli

Na Facebooku sa užívatelia často chvália svojimi úžasnými zážitkami, či úspechmi a radi zverejňujú závideniahodné obrázky, videá a príbehy zo života. Vytváranie často príliš nerealistického šťastia môže u ostatných užívateľov vyvolať napríklad depresie z toho, že oni sa s dotyčnou osobou nemôžu ani porovnávať. Dokázal to vedecký výskum.

Psychická manipulácia

Nová štúdia, ktorú vykonala Cornell University s tímom z Facebooku naznačuje, že emocionálny vplyv sociálnych médií na nás môže byť zložitejší, než sme si mysleli. Tieto výsledky ukazujú, že emócie vyjadrené ostatnými na sociálnej sieti ovplyvňujú naše vlastné emócie, tvoria tak experimentálny dôkaz nákazy cudzích emócií prostredníctvom sociálnych sietí.

Emócie sa ľahko šíria

Emocionálne prenosy z ľudí na ľudí sa ľahko šíria osobnou interakciou, čo je známy jav. Princíp prenosov emócií na „sieti“ nie je síce celkom známy, no funguje. Výskum naznačuje, že už len sledovanie pozitívnych skúseností ostatných pozitívne pôsobí na ostatných ľudí.

Sociálne médiá vytvorili falošné dojmy z úspechu rovesníkov. Rozdiel medzi realitou a niečím vymysleným vyvoláva závisť, neprimeranosť, frustrácie, sklamania.

Ako nás statusy iných ovplyvňujú?

Štúdia ukázala, že depresívna nálada sa šíri ako tlaková vlna Facebookom a tak vzniká zlá nálada aj tam, kde predtým nebola.

Vedci vyhodnotili v priebehu jedného týždňa údaje z 689.003 profilov, pričom sa zmerali na negatívne alebo pozitívne vyznenie komentárov pod nimi. Výsledky ich prekvapili! Negatívne príspevky vyvolali vlnu kladných odpovedí a zníženie počtu pozitívnych správ zase viedlo k nárastu negatívnych príspevkov.

Tí ľudia, ktorí videli menej negatívne príspevky na Facebooku, písali viac pozitívne veci na svojich vlastných profiloch, či statusoch a tiež šírili menej negatívne statusy. Emócie boli skúmané iba na základe citového obsahu statusov a vyjadrení užívateľov na Facebooku. Užívateľom reagovali na menej negatívne príspevky, a nie tie, viac pozitívne.

Čo to pre nás znamená?

Pozitívne pocity sú častejšie a môžu sa šíriť rovnako rýchlo. Pozorovanie pozitívnych skúseností ľudí na sieti je pozitívnou skúsenosťou aj pre iných užívateľov na „sieti“.

2014-07-02 14:46:00  |  Text: Pa   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: medicaldaily.com

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Gurman.sk

Špuntík

Diskusia